четвъртък, януари 06, 2011

Синдром на вродената политическа самодостатъчност


Още на 3-ти октомври,2009 г. аргументирано предупредих,че рязкото вдигане на акциза на цигарите ще бъде груба грешка.Тогава Синята коалиция си замълча по въпроса.А и момчетата от ГЕРБ се оказаха напълно самодостатъчни,мислят се винаги за прави и не виждат никаква алтернатива на себе си.Между впрочем такава не виждаха и Иван Костов,и Сакскобургготски,и Сергей Станишев,когато бяха премиери.Пък после взеха,че се сринаха и партиите им се свиха като шагренова кожа.
Все пак доживяхме да чуем признание.Случи се в записаните разговори между шефа на митниците Ваньо Танов,министъра на финансите Симеон Дянков и зам. министъра на финансите Владислав Горанов.Ето какво си казват те:
"Танов: Е, идва, ний го знаем всички... Но кой откъде идва... въпросът, когато има две позиции, знаеш, мойта съм я казал и по въпроса за това, дето горе-долу прехвърлихме целия дълг на комунистите го поехме ние...

Горанов: Така е...

Танов: Ти знайш, че през цялото време казвах т'ва е... Добре, аз съм го казвал, съвестта ми е чиста, така съм ги виждал нещата и животът го показа, че наистина сгрешихме. Но кат' сме сгрешили, сега трябва да намерим вариант да излезем от ситуацията.

Горанов: Ми това не е вариантът, който... Това не е вариантът, в който не се явява (б.р. – Дянков) на среща при премиера.

Танов: Да де, не е т'ва вариантът.

Горанов: Аз се почувствах като борче там.

Танов: Ми и аз се почувствах много зле. Другото – ти ми знаеш мнението к'во беше за туй. Аз го показах все така. То хубаво, обаче тъй или иначе, вече се е случило, трябва да излезем от т'ва положение, трябва да намерим точните решения как да излезем, щот' то се случи. Поради липса на опит ли, поради други лични ли, поради инат ли, поради т'ва, но се е случило. В края на краищата има политическо решение за вдигане на акциза на цигарите и грозното е, че ако сега тръгна по тоя... Де факто всички получават пари за вземането на политическо решение, грозно е да прехвърлиш вината само върху един човек...

Горанов: Така е...

Танов: Ами като сме биле повече, значи не е могло да се стигне дотам да не го гласуваме т'ва решение за вземане (б.р. – за вдигането на акцизите, което предизвика увеличаване на контрабандата). А ние всички сме се съгласили и кат' сме сe съгласили всички, сега трябва всички да излезем от това положение, защото иначе е грозно – корабът потъва, оставаме един. Не е само един виновен, защото ние с мълчанието си или с незаемането на позиция сме подпомогнали да се случи това. И аз съм най-малко човекът, който е подпомогнал да се случи.

Горанов: Така е прав си..."/край на цитата/
За съжаление,икономическата политика на ГЕРБ се очерта като едно пълно фиаско.Може да се направи извода,че през митниците минава огромна цигарена контрабанда и се лепят десетки хиляди фалшиви бандероли върху бутилки с алкохол.
Синдромът на вродената(от БКП) политическа самодостатъчност е много опасна болест.Мисля,че от нея страдат всички политически партии в нашата "мила" родина.Без изключение.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Democratic Party Political Blogs - Blog Catalog Blog Directory Politics Blogs - Blog Rankings Blog directory Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор.